دسته بندی : جاذبه های توریستی جهان

۱۰ مکان فوق العاده شگفت انگیز در جهان

 آیا به دنبال مقصدهای مسافرتی غیر معمول تری هستید؟ پس این مطلب را بخوانید تا با ۱۰ مکان فوق العاده شگفت انگیز در جهان آشنا شوید.

۱٫ آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon)، آریزونا، آمریکا
در صحرای ناواهو در آریزونا، آنتلوپ کنیون ژرف دره ای باریک است که از شکاف هایی تشکیل شده و نمایش فوق العاده ای از نور ایجاد کرده است. هر عکاس آماتور یا کاربر علاقمند اینستاگرام حتماً باید از این منطقه دیدن کند.

  10-amazing-wonderful-places-in-the-world

  آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon)، آریزونا، آمریکا

۲٫ سالار دو ییونی (Salar de Uyuni)، بولیوی

بزرگترین کویر نمک جهان در اعماق زمستان یخ می زند، و تبدیل به آینه ای غول آسا در فصلی بارانی می شود. برکه های باقیمانده از این دریاچه بزرگ ماقبل تاریخ افقی درخشان و توهم زا ایجاد می کند، و باعث شده که این منطقه تبدیل به یکی از خاص ترین نقاط دنیا برای دیدن شود.

10-amazing-wonderful-places-in-the-world

 سالار دو ییونی (Salar de Uyuni)، بولیوی

 

۳٫ دریاچه بایکال (Lake Baikal)، روسیه

این دریاچه حیرت آور در جنوب سیبری واقع شده و یکی از بزرگترین منابع آب شیرین در جهان است. آب موجود در این منطقه در زمستان تبدیل به صفحه هایی فیروزه ای رنگ از یخ می شود که بیشتر شبیه به دژ تنهایی سوپرمن می ماند. دما در این منطقه از ماه دسامبر تا فوریه به منفی ۱۹ درجه سانتی گراد می رسد، پس فراموش نکنید که لباس های گرم خود را بپوشید!

 10-amazing-wonderful-places-in-the-world

 دریاچه بایکال (Lake Baikal)، روسیه

۴٫ آبشار کوانگ سی (Kuang Si Falls)، لوآنگ پرابانگ، لائوس
شهر لوآنگ پرابانگ در کشور لائوس همین حالا هم مقصد پرطرفداری برای کوله پشتی گردهاست، و به طور وسوسه انگیزی نزدیک به آبشار کوانگ سی قرار دارد، آبشار سه ردیفه زیبایی با آب های زلال و آبی که به سختی می توان از شیرجه زدن در آن مقاومت کرد.

    10-amazing-wonderful-places-in-the-world

 آبشار کوانگ سی (Kuang Si Falls)، لوآنگ پرابانگ، لائوس

 

۵٫ پارک ملی تورس دل پاین (Torres del Paine)، پاتاگونیا، شیلی
اگر زمانی به کوه های آند سفر کردید و شگفتی های آن را تحسین کردید، از یکی از زیباترین پارک های ملی آمریکای جنوبی هم حتماً بازدید کنید. لباس های مخصوص کوهنوردی خود را به تن کنید و به دل کوه هایی پر از برف و یخچال های طبیعی با شکوه بروید.

  10-amazing-wonderful-places-in-the-world

پارک ملی تورس دل پاین (Torres del Paine)، پاتاگونیا، شیلی

 

  ۶٫ چشمه گرند پریسماتیک (Grand Prismatic Spring)، وایومینگ، آمریکا
این بار به سراغ آمریکای شمالی می رویم. این برکه طبیعی با آب های به رنگ رنگین کمانش در پارک ملی یلواستون قرار دارد و سومین چشمه آب گرم بزرگ جهان است.
10-amazing-wonderful-places-in-the-world

 چشمه گرند پریسماتیک (Grand Prismatic Spring)، وایومینگ، آمریکا

 

۷٫ هواکاچینا (Huacachina)، پرو
این واحه صحرایی شگفت انگیز در سال ۱۹۳۰ نزدیک به چاه آبی ساخته شد. در افسانه ها آمده که یک پری دریایی نیز در این دریاچه افسانه ای زندگی می کند، پس خوب چشم هایتان را باز کنید! پرو همچنین محل یکی از هفت شگفتی جهان به نام ماچو پیچو و مقصد گردشگری فوق العاده ای است.

  10-amazing-wonderful-places-in-the-world

 هواکاچینا (Huacachina)، پرو

 

۸٫ دروازه جهنم (The Door to Hell)، ترکمنستان
این مکان در واقع یک میدان گازی است، ولی «دروازه جهنم» اسم خیلی جذاب تری برایش است. این مخزن سوزان گدازه در صحرای قره قوم ترکمنستان دقیقاً شبیه به دروازه ای برای نگاه به اعماق زمین می ماند: قرمز و داغ و پر بخار.

10-amazing-wonderful-places-in-the-world

دروازه جهنم (The Door to Hell)، ترکمنستان

 

۹٫ دارک هجز (The Dark Hedges)، ایرلند شمالی
دارک هجز منطقه ای سرسبز در روستای بالیمونی است، جاده ای که دو طرف آن پر از درخت است و در ساحل آنتریم قرار دارد. طرفداران سریال بازی تاج و تخت این جاده را در اپیزود جاده شاهی (The Kingsroad) فصل اول سریال به یاد می آورند.

10-amazing-wonderful-places-in-the-world

دارک هجز (The Dark Hedges)، ایرلند شمالی

۱۰٫ کوه رینجانی، لومبوک، اندونزی
چند روز کوهنوردی سخت پاداش خوبی در قله رینجانی خواهد داشت، دومین آتشفشان فعال مرتفع در اندونزی با چشم اندازی تماشایی. دریاچه ای که مردم محلی آن را «فرزند دریا» می نامند در بالای این کوه حماسی قرار گرفته است.
10-amazing-wonderful-places-in-the-world

کوه رینجانی، لومبوک، اندونزی

 

منبع: bartarinha.ir

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت