دسته بندی : اخبار گردشگری

ایران همچنان در لیست داغ ترین و جذاب ترین تورهای گردشگری آمریکاست

وقتی ترامپ سفر ایرانی ها و شش کشور دیگر به آمریکا را ممنوع اعلام کرد ایران نیز متقابلا اعلام کرد که از ویود آمریکایی ها به ایران ممنوع اعلام خواهد کرد اما وزیر خارجه ایران اعلام کرد که استثناعاتی نیز وجود خواهد داشت.

تخت جمشید، توریست امریکایی

ممنوعیت ورود اتباع چند کشور مسلمان به آمریکا از سوی ترامپ، باعث شد دادگاه ها ورود کنند و دستور او را نقض کنند اما عدم قطعیت در سفر از هر دو سو همچنان ادامه دارد. کمپانی وایلدرنس تراول سفرهای ماه آپریل و می را با این پیام که با کمال تاسف سفر های ما لغو شده است سفرهایش را لغو کرد. با این حال، باربارا بانکز سخنگوی این تور اعلام کرد که علاقه به سفر به ایران افزایش یافته و این یک تحول فوق العاده است. تبادل فرهنگی و فهم بیشتر منجر به تقویت بنیان های صلح در جهان می شود. این کمپانی اخیر سه برنامه سفر را شامل سفر با قطار بعد از سفر موفق سال ۲۰۱۶ به برنامه هایش اضافه کرده بود.

دو هفته پیش کمپانی اسمارت تورز اعلام کرد که برنامه های متفاوت سفر به ایران در عرض دو روزبه فروش رسیده است . ما بر این باوریم که ایران یک کوبای جدید است. اما هفته گذشته این تور همه سفر های ماه جولای خود را به دلیل مشکلات ویزا کنسل کرد. این کمپانی از مسافرانش خواست که سال آینده برای سفر به ایران دوباره اقدام کنند و گفت چند ماه طول می کشد تا این مساله حل و فصل شود.

ایران گفته ۵میلیون توریست سالانه از کشورهای مجاور نظیر عراق به ایران سفر می کنند. آمریکایی ها کمتر از ۱% از این جمعیت توریست های ایران را تشکیل می دهند.

اما جالبست است که آمریکایی ها می خواهند از ایران دیدن کنند، ان هم با توجه به نقش این کشور در کودتای ۲۸ مرداد و روابط دو کشور بعد از انقلاب و اینکه جرج بوش ایران را محور شرارت خوانده بود.

انجمن اپراتور های تور آمریکا، ایران را در میان ده کشوری که جزو مقاصد برتر هستند در کنار کوبا و میانمار لیست کرده است. برنامه های سفر به ایران شامل سفر با قطار لوکس، دریای خزر، بازارها، قلعه ها، موزه ها، مساجد و مکان های مذهبی صوفی و زرتشتی است.

ژانت مور سخنگوی یکی از این تورها گفته علاقه به ایران بسیار زیاد و رو به رشد است و با اینکه ما می گوییم نمیتوانید اخذ ویزا را برای شما ضمانت کنیم، همچنان درخواست ها وجود دارد. او میگوید آمریکایی هایی که به ایران رفته اند بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند چرا که در کوچه و خیابان های ایران اظهارات ضد آمریکایی نشنیده اند. ایرانی ها با تلویزیون و شبکه های آنلاین دسترسی دارند و همه پیام ها را همزمان می شنوند.

کمپانی های متعددی شامل اکسپلور اند و کوکس اند کینگ براس سفرهایشان همچنان اقدام میکنند چرا که مسافران آنها از سراسر جهان هستند اما آنها به دارندگان پاسپورت آمریکایی توصیه کرده اند که برای سفر به جاهای دیگر اقدام کنند.

اینترپید تراول هم از جمله شرکت های مسافرتی ای است که از سراسر جهان مسافر دارد. این کمپانی سی سفر برنامه ریزی شده به ایران داشته که شامل ۴۰ برنامه در این سال بوده است و شاید ۲۰ سفر دیگر را هم اضافه کند چرا که تقاضا ها بالاست. سختگوی این کمپانی می گوید کا هنوز با اپراتورهایمان در ایران هماهنگ نکردیم که آیا ممنوعیت صدور ویزا برای مسافران آمریکایی جدی است یا نه اما تیم ما خود را برای هر نتیجه بالقوه ای آماده کردهاست.

دیگران امیدوارند که بهترین اتفاق ها بیوفتد. استیو کوتی از کمپانی سفر لوکس به ایران تقاضای ویزای جدید ایران را پذیرفته و برنامه های خوبی برای آپریل و می ریخته است. او می گیود من هیچ وقت در هیچ کشوری نبوده ام که به اندازه ایران از آمریکایی ها استقبال کنند.

کمپانی جرنیز اینترنشنال نیز سفرهایی را ترتیب داده و سحنگوی این کمپانی گفته برنامه های سفرشان به ایران را در سال ۲۰۱۶ آغار کرده است و این برنامه جز سفرهای مورد علاقه برای زنان بوده است . آنها برنامهدیگری برای سفر منحصر به زنان به ایران ترتیب داده اند.

این اولین بار نیست که ایران صدور ویزا برای آمریکایی ها را ممنوع کرده است . در نتیجه این اختلالات عجیب نیست. بسته به نوع کمپانی مسافرتی آمریکایی هایی که نتوانسته اند ویزا بگیرند پولشان را پس می گیرند یا میتوانند به سفلر دیگری بروند.

کمپانی جی ادونچرز هشت آمریکایی را که قرار بود در ماه مارچ به ایران سفر کنند در برنامه هایش داشته اما سخنگوی این تور گفته آینده اخذ ویزا برای این افراد مشخص نیست با این حال علاقه مندی برای این سفر روز به روز بیشتر می شود.

او گفته ما شاهد این هستیم که ایران به یک مقصد محبوب برای مسافران تبدیل شده است و به لطف بریتیش ایرویز که چندی پیش پروازش به تهران راه افتاده این علاقه مندی بیشتر هم شده است. سرمایه گذاری های بیشتر در زمینه زیرساخت های توریستی برنامه های سفر به ایران را راحت تر کرده است. کمپانی هایاروپایی برنامه ساخت هتل های جدیدی در ایران دارند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


جستجو در مطالب سایت